Ίσως θα έπρεπε κάθε ευρυτανικό έντυπο να καθιερώσει μία μόνιμη στήλη για αυτό το θέμα. Ίσως με αυτόν τον τρόπο εμπεδώσουμε κι εμείς οι ίδιοι αλλά και οι αυτοδιοικητικοί και κοινοβουλευτικοί εκπρόσωποί μας – και κατ’ επέκταση οι αρμόδιοι παράγοντες – την ανάγκη για την κατασκευή, επιτέλους, αυτής της ζωτικής σημασίας οδού για τη χώρα και για την Ευρυτανία, ή έστω την πρόχειρη λύση σύνδεσης του υπάρχοντος επαρχιακού δικτύου με το Νομό Καρδίτσας με μία σιδερένια γέφυρα! Είναι, άραγε, τόσο δύσκολο να συνδεθούν οι δύο όχθες του Μέγδοβα ποταμού, όταν ενώθηκε το Ρίο με το Αντίρριο;
Ο Παραμεγδόβιος σε νέο πλάνο
Προς επίρρωσιν του εμπνευσμένου σχεδιασμού του Χαρ. Τρικούπη (έμπνευση του οποίου υπήρξε και η γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου), θα πρέπει να λάβουμε υπ’ όψιν την εικόνα των εθνικών οδικών αξόνων όπως διαμορφώνεται σήμερα. Η Εγνατία Οδός διατρέχει οριζόντια τη Βόρεια Ελλάδα. Η Εθνική Αθηνών-Θεσσαλονίκης, διατρέχει κάθετα την Ανατολική Ελλάδα κι έχει σχεδόν ολοκληρωθεί, ενώ απομένουν οι σήραγγες στη Στυλίδα και τα Τέμπη. Ταυτόχρονα προχωρούν οι εργασίες της Ιονίας Οδού – κάθετος άξονας στη Δυτική Ελλάδα και της Αθηνών-Πατρών – παράλληλος οριζόντιος άξονας της Εγνατίας Οδού στη Νότια Ελλάδα. Αυτό που λείπει από την εικόνα είναι ένας σύγχρονος εγκάρσιος οδικός άξονας που θα ενώσει την Αθηνών-Θεσσαλονίκης με την Ιονία Οδό, που δεν είναι άλλος από τον Παραμεγδόβιο οδικό άξονα του Χαρ. Τρικούπη.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα που αποδεικνύει του λόγου το αληθές: Για να κινηθεί σήμερα κάποιος δι’ αυτοκινητοδρόμου και οδών ταχείας κυκλοφορίας από Θεσσαλονίκη προς Αγρίνιο, χρειάζεται να διανύσει συνολική απόσταση 780 χλμ. περίπου ακολουθώντας τη διαδρομή Θεσσαλονίκη-Αθήνα-Ρίο-Αντίρριο-Αγρίνιο. Εάν υπήρχε η Παραμεγδόβια Οδός θα ακολουθούσε τη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Λάρισα (μέσω ΠΑΘΕ) και εν συνεχεία Λάρισα -Καρδίτσα- Αγρίνιο διασχίζοντας την Ευρυτανία (μέσω Παραμεγδοβίας οδού) κερδίζοντας σαφώς πολλά χιλιόμετρα, ταλαιπωρία και καύσιμα.
Δημιουργία νέου Τμήματος ΤΕΙ και Παραμεγδόβιος
Πολύς λόγος γίνεται τον τελευταίο καιρό, και πριν τις πρόσφατες Εκλογές, για τη δημιουργία νέου τμήματος Λογιστικής στο ΤΕΙ Καρπενησίου. Αυτή η πρόταση (αν τελικά δεν μείνει εξαγγελία) συνδέεται ασφαλώς με τα οικονομικά ωφέλη που θα επιφέρει για τους κατοίκους του Καρπενησίου, παράγων που βεβαίως είναι σεβαστός. Θέτοντας, όμως, το ζήτημα σε μια πιο ρεαλιστική βάση, οφείλουμε να παραδεχθούμε ότι δύσκολα θα επιλέξει κάποιος νέος να σπουδάσει Λογιστική στο Καρπενήσι, όταν αντίστοιχα Τμήματα λειτουργούν σε μεγαλύτερα και ευκολότερα προσβάσιμα αστικά κέντρα, με όλα τα συναφή παρελκόμενα για φοιτητική ζωή. Πιθανώς, το ΤΕΙ Καρπενησίου να καθίστατο ελκυστικότερο αν ιδρύετο σε αυτό λ.χ. Τμήμα Προπονητικής, δεδομένης και της προετοιμασίας τόσων αθλητικών ομάδων στο Καρπενήσι. Επιπλέον, πρέπει, να ληφθεί υπ’ όψιν ότι Ευρυτανία δεν είναι μόνο το Καρπενήσι, το οποίο με τον έναν ή τον άλλον τρόπο (προσβασιμότητα, ΤΕΙ, προπονητικές εγκαταστάσεις, χιονοδρομικό κέντρο, τουριστικές υποδομές) γνωρίζει σημαντικότερη ανάπτυξη σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρυτανία. Επομένως, ο οποιοσδήποτε αναπτυξιακός, τουριστικός, οικονομικός σχεδιασμός δεν μπορεί να περιστρέφεται γύρω από και να περιορίζεται στην πρωτεύουσα αλλά να συνυπολογίζει την ανάπτυξη όλου του νομού. Και αυτό μπορεί να επιτευχθεί με την κατασκευή της Παραμεγδοβίας οδού.
Φιλί ζωής για την Ευρυτανία
Τα πλεονεκτήματα της Παραμεγδοβίας Οδού με παράλληλη σιδηροδρομική οδό, σχεδιασμένα ήδη από τον Χαρίλαο Τρικούπη, έχουν χιλιοειπωθεί και χιλιογραφεί. Με δεδομένη, όμως, τη δημογραφική ερήμωση των χωριών του βορείου τμήματος της Ευρυτανίας, η ανάγκη σύνδεσης του Νομού με τους όμορους νομούς δια μίας σύγχρονης εθνικής αρτηρίας – ή έστω δια του υπάρχοντος επαρχιακού δικτύου καθίσταται κρίσιμη. Η ευχερής και ταχεία επικοινωνία με τους όμορους νομούς, πέρα από τη διάθεση των τοπικών προϊόντων θα συμβάλει αποφασιστικά στην αύξηση της τουριστικής κίνησης και σε αυτό το τμήμα της Ευρυτανίας με αποτέλεσμα την ανάπτυξη ανάλογης επιχειρηματικής δραστηριότητας που, με τη σειρά της, θα οδηγήσει στη διατήρηση του υπάρχοντος πληθυσμού και στην επανεγκατάσταση Ευρυτάνων εσωτερικών ή εξωτερικών μεταναστών. Αυτό θα αποτελέσει το φιλί της ζωής για την Ευρυτανία.
Κοινοβουλευτική και κυβερνητική προτεραιότητα
Θεωρώ πως το θέμα της Παραμεγδοβίας οδού θα έπρεπε να αποτελεί πρωταρχικό μέλημα των εκπροσώπων των Ευρυτάνων σε κάθε επίπεδο, και δη σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοικήσεως ή κεντρικής διοικήσεως. Όπως είχα αναφέρει σε προεκλογική συνέντευξή μου στον «Ευρυτανικό Παλμό» (30.9.2009) ο Παραμεγδόβιος «πρέπει να είναι πρώτος στόχος οποιουδήποτε υποψηφίου εκπροσωπήσει τους Ευρυτάνες στην επόμενη Βουλή ανεξαρτήτως κομματικής τοποθετήσεως». Εμμένοντας σε αυτή τη θέση, καλώ τον – κυβερνητικό πλέον – Βουλευτή μας να αναδείξει την κατασκευή του Παραμεγδοβίου ως ένα από τα πρωταρχικά έργα υποδομής εθνικής σημασίας για τη νέα κυβέρνηση, υλοποιώντας το όραμα του Χαρ. Τρικούπη και συνδέοντας την πραγμάτωση αυτού του οράματος με την κοινοβουλευτική του θητεία.
1 σχόλιο:
μακαρι να γινει η παραμεγδοβια
Δημοσίευση σχολίου